Поради батькам

  

16 порад батькам другокласників

Порада 1

Нагадати дитині, що домашні завдання потрібні для того,що закріпити те, що пояснював вчитель на уроці, інакше в довгострокову пам’ять знання не перейдуть.

Порада 2

Навичка виконання домашніх завдань без допомоги батьків не формується, такий закон засвоєння знань. Як допомогти дитині у підготовці домашнього завдання: 

- Перевірте чи правильно організоване робоче місце учня; 

- Привчайте дитину вчасно сідати за уроки; 

- Не дозволяйте учню занадто довго сидіти за робочим столом. Своєчасно влаштовуйте невеличкі перерви; 

- Спочатку контролюйте чи всі уроки виконані. Будьте присутні, коли дитина виконує домашні завдання, підбадьорюйте, пояснюйте, якщо учень щось не зрозумів або забув, але не замінюйте його діяльність своєю;

Порада 3

Якщо батьки не контролюють і не допомагають дитині виконувати домашні завдання, то учень може його не робити і не записувати.

Порада 4

Важливо спочатку перевіряти і співставляти те, що дитина записала в щоденник і те, що було реально задано – діти інколи не записують частину завдань.

Порада 5

Показувати дитині приклад організованості і зібраності.

Порада 6

Прийняти думку, що негативні оцінки в навчальному процесі неминучі, тому важливо не карати дитину, навпаки допомогти розібратися в проблемі. Для успішного навчання важливо: 

- Наскільки добре дитина розуміє зміст слів «не можна» і «треба»; 

- Чи знайоме дитині почуття відповідальності; 

- Чи організована дитина в найпростішому розумінні цього слова;

Порада 7

Не думати, що якщо мама і тато відмінно навчалися в школі, то їх дитина обов’язково буде відмінником – діти не обов’язково повинні бути схожими на батьків.

Порада 8

Батьки мають пам’ятати, що в навчанні важливі не так оцінки, як реальні знання і вміння учня, його працездатність, відповідальність, потреба в отриманні нових знань. До того ж слід враховувати, що успішність в навчанні визначається багатьма факторами. Не останньою є віра батьків в можливості своєї дитини, а також їх спроможність надати реальну допомогу учню.

Порада 9

Якщо часто сварити дитину за «двійки» , може з’явитися шкільна тривога, яка дуже вплине на успішність. Навіть найрозумніша дитина може отримати низьку оцінку, якщо вона боїться, бо страх блокує пізнавальну діяльність. Якщо дитина погано навчається, то: 

- Вона втратила віру в свої сили; 

- Боїться, що його спитають на уроці; 

- Йому соромно відповідати перед учнями, перед вчителем; 

- Дорослі ставлять завищені вимоги;

Порада 10

Не вимагати від дитини більше за її можливості на даний момент. Що робити? 

- Встановити точний діагноз (погіршення самопочуття, проблеми в родині …); 

- Починати з найпростішого ( вселити почуття впевненості в своїх силах, пробудити інтерес до навчання); 

- Підбирати цікаві завдання; 

- Уникати нервозності і невиправданих конфліктів; 

- Батькам слідкувати за собою, за своєю інтонацією під час занять, намагатися не підвищувати голос; 

- Обов’язково відмічати перші успіхи дитини; 

- Намагатися розвинути в дитині почуття гідності;

Порада 11

Важливо самим батькам спокійно ставитися до оцінок дитини і не вимагати від неї лише відмінних оцінок - якщо мама занадто сильно турбується за оцінки, то і у дитини з’являється страх не виправдати сподівання мами.

Порада 12

Важливо навчити дитину порівнювати свої досягнення із своїми попередніми, а не з досягненнями інших учнів.

Порада 13

Обов’язково хвалити за успіхи, створювати ситуації успіху, відмічати найменші досягнення. Придумайте штучні стимули у вигляді винагороди, які можна давати регулярно за невеликі досягнення у навчанні та поведінці. Навчальна діяльність є спільною, розподіленою – від дорослого (вчителя, батьків) надходять завдання і стимули, а від школярів – активність у їх досягненні.

Порада 14

Дитина повинна бачити, що помилятися – це нормально, що помиляються мама і тато, бабусі і дідусі. Важливо вчасно і правильно виправити свою помилку.

Порада 15

Діти часто сприймають оцінку за роботу, як оцінку особистості, тому треба вчити розділяти : «Я хороший, але в роботі я припустився 20 помилок і тому отримав «2».

Порада 16

Важливо налаштовувати дитину: якщо вірити в успіх і старатися, то все обов’язково вийде.

Зробити перший крок у вихованні самостійності допоможе простий прийом – скласти розклад виконання домашніх завдань. 

- Письмові завдання варто чергувати з усними. 

- Бажано завдання виконувати в той день, коли його задали, що не забути вивчений матеріал. Завдання з читання (переказ, вірш напам’ять) та іноземну мову варто повторити кілька разів. 

- Розподілити задані уроки рівномірно за днями тижня, щоб не було «то густо, то пусто». 

- Інтенсивне виконання будь-якого уроку не повинно перевищувати 30 хвилин.

Немає коментарів:

Дописати коментар